4 simpele en eiwitrijke gerechten

We snappen dat het soms moeilijk is om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Om jou daarbij een handje te helpen hebben wij dit lijstje gecreëerd. Een verzameling van 4 eiwitrijke gerechten. Niet enkel vol met eiwitten, maar ook super lekker! Daarnaast lekker makkelijk om klaar te maken. Wel zo handig, toch?

Tosti tonijn met kaas

Even geen zin in de simpele tosti kaas? Of de tosti ham-kaas? Geen probleem! Deze heerlijke tosti van tonijn is super simpel te bereiden en is bovendien erg lekker! Maak simpelweg een ‘normale’ tosti kaas en voeg daar wat tonijn (bijv. uit blik) aan toe. Zo de broodrooster in en na vijf minuten; smullen maar!

Chicken wings

Deze populaire snack ken je vast en zeker vanuit de frituur. We snappen dat frituren nu eenmaal niet altijd even gezond is en daarom hebben wij gekozen voor de oven-variant. Net zo lekker, maar een stuk minder vet. Heerlijk als avondmaal óf als lekkere snack.

Zoete aardappel met kip

Dat kip rijk is aan eiwitten hoeven we jou waarschijnlijk niet meer uit te leggen. Wat je misschien nog niet wist is dat zoete aardappel dit ook is. Zoete aardappelen bevatten meer eiwitten dan de normale aardappel en is daarom een goede toevoeging aan je avondmaal. Bak wat lekkere stukjes kipfilet en voeg de gebakken zoete aardappels hier aan toe. De groente die je hieraan toevoegt mag je zelf bepalen. Vaak wordt er gekozen voor oosterse groeten zoals bijvoorbeeld paprika.

Gezonde kipsalon

Vast en zeker een van je favorieten; kapsalon. Te koop bij vrijwel elke plaatselijke kebabzaak en favoriet gerecht van menig Nederlander; de kapsalon. Als fanatiek sportster lust jij dit natuurlijk ook, maar er zitten helaas iets te veel (ongezonde) vetten in. Jammer! Wees echter niet getreurd, hierop hebben wij de oplossing; de gezonde kipsalon. Vervang de friet simpelweg voor stukjes zoete aardappel. De kebab wordt vervangen door stukjes kipfilet. De groente zoals o.a. tomaat, komkommer en sla die bij een ‘normale’ kapsalon worden toegevoegd kun je ook nu toevoegen aan de kipsalon. De knoflooksaus vervang je door wat Griekse yoghurt met bieslook. De gesmolten kaas kun je vervangen door een gezondere versie van kaas, namelijk mozzarella. Super simpel, super lekker en boordevol eiwitten!

Lees ook wat de beste voedingsproducten zijn voor het opbouwen van spiermassa!

Een reactie op “4 simpele en eiwitrijke gerechten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *