Fitness oefeningen voor buiten

Het is heerlijk weer, dan ga je toch niet binnen sporten? Sla de sportschool een keertje over en ga lekker buiten aan de slag. We hebben verschillende oefeningen voor je op een rijtje gezet waarmee jij buiten een volledige workout kunt vullen. Dan ben je lekker buiten geweest én heb je ook nog eens getraind! Wat wil je nog meer? Dus zorg voor een setje fitnesskleding en ga aan de slag! Het enigste wat je nodig hebt is een bankje en/of een trap. Kijk bijvoorbeeld is in een parkje, daar kun je vast iets vinden!

Oefeningen met een bankje:

– Push-ups
Zet je handen op de rand van het bankje en doe verschillende push-ups.

– Planken
Zet je handen op de grond voor het bankje. Leg vervolgens je voeten op het bankje en strek jezelf uit. Blijf dertig seconden (of langer) in deze positie staan. Je zult merken dat deze oefening veel goed doet voor de buikspieren!

– Tricep dips
Ga voor het bankje zitten met je rug naar het bankje. Zet je handen vervolgens op het bankje achter je met de handpalmen op het bankje en de vingers over de rand. Vanuit deze positie kun je jezelf vervolgens meerdere keren omhoog duwen en weer laten zakken. Deze oefening is uitermate geschikt voor je triceps.

– Jump squats
Ga voor het bankje staan. Doe vervolgens verschillende jump sqauts die eindigen op het bankje.

Oefening met een trap(je):

Met een trap kun je erg veel oefeningen combineren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan lunges, push-ups, sprintjes of sqauts. De mogelijkheden zijn eindeloos. Daarnaast is de trap ook een geschikte plek om een circuitje aan te koppelen. Begin bijvoorbeeld met oefeningen in het gras om vervolgens op de trap te eindigen. En mocht je nu een leuk setje sportkleding aan hebben, dan is een pose op de trap een leuke foto voor je Insta!;)