4 sportieve activiteiten voor buiten

Het is alweer enkele dagen lente en dat begin je vanaf nu goed te zien. Het weer is lekker en het zonnetje komt steeds vaker door. Volgende week wordt het zelfs twintig graden volgens de kenners. Ideaal om buiten aan de slag te gaan nu de sportscholen gesloten zijn. Dus wat doe jij? Ga je graag een rondje hardlopen of toch liever wielrennen? Of ben je wat avontuurlijker en ga je liever mountainbiken? Alles is natuurlijk mogelijk! Misschien haal jij je skeelers wel van de zolder.

Hardlopen

De meest voorkomende buitenactiviteit is natuurlijk hardlopen. Het voordeel hiervan is dat je dit kan doen waar en wanneer je maar wilt. Zo kun je een rondje door de stad lopen, maar ook lekker naar de bossen gaan. Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Het is slim om een rondje te kiezen waar je verschillende dingen te zien hebt onderweg. Lange, rechte wegen waar weinig te zien is zorgen eerder voor verveling én dit kan dan weer zorgen voor een daling in de motivatie. Dat willen we natuurlijk niet!

Wielrennen

Krijg je snel last van je knieën? Of heb je simpelweg even genoeg van het hardlopen? Probeer dan het wielrennen eens. Super intensief en een prima oefening voor je benen! Heb jij geen geschikt outfit om te wielrennen? Maak dan gebruik van een van je fitness outfits die in je kast liggen. Een fitness legging en bijpassende top gaan prima samen met wielrennen. De wind kan er tijdens het fietsen wel voor zorgen dat het wat kouder is. Neem daarom bijvoorbeeld een jack of hoodie mee.

Mountainbiken

Ben jij iets avontuurlijker? Ga dan eens de bossen in met een mountainbike! Het is heerlijk om door de natuur te fietsen en bovendien een prima oefening. Vaak is mountainbiken iets intensiever dan wielrennen doordat de baan bestaat uit scherpe bochten, heuvels, dalletjes en modderplassen. Doe dan ook vooral niet je nieuwste outfit aan. Kies bijvoorbeeld voor een oude sportlegging met bijpassende top. De kans is groot dat je je outfit vies gaat maken!

Skeeleren

Zijn de bovenstaande activiteiten niets voor jou? Geen rede tot paniek! Je hebt misschien nog wel een oud paar skeelers ergens op de zolder liggen. Haal deze tevoorschijn en waan je weer in je jongere jaren. Een leuke activiteit die bovendien resultaten oplevert. Voornamelijk je bovenbenen en billen worden getraind tijdens het skeeleren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *