Tips om af te vallen

Er zijn tal van tips om af te vallen. Sommige tips zullen leiden tot een snel resultaat, andere zorgen minder snel voor resultaat. Ook heb je verschillende gezonde tips, maar het internet staat helaas ook vol met tips die helemaal niet realistisch zijn. Je zou dit haast ongezonde tips kunnen noemen. Deze tips gaan je niet verder helpen en dragen niks bij aan het proces van afvallen. Zorg er dan ook voor dat je uitgaat van tips en adviezen die waar zijn. Met wat onderzoek op internet kom je vaak erg ver. Om jullie te helpen hebben wij wat bruikbare tips op een rijtje gezet. Dan kun je na een tijdje lekker op zoek naar nieuwe fitnesskleding en dat dan in een kleinere maat!

Eet nooit teveel fruit

In fruit, en ook in snoepgoed, zit vaak veel suiker. Deze stof wordt in fruit ook wel fructose genoemd. Experts hanteren een richtlijn van maximaal 25 gram fructose per dag. Wanneer je maximaal 2 stuks fruit per dag eet zal je deze richtlijn waarschijnlijk niet halen en dat is dus prima. Vermijd hierbij mango of watermeloen, in dit fruit zit vaak veel suiker. Een keertje een stuk watermeloen kan natuurlijk geen kwaad. Dit zorgt er echt niet voor dat jij niet meer in je nieuwe fitnessoutfit past.

Vergeet niet te ontbijten

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Dit heb je vast vaker gehoord, maar is dit ook zo? Veel deskundigen hebben hierover een andere mening. Wij bij Fitclothes4you hebben hierin echter wel een sterke mening. Wij zijn het er namelijk volledig mee eens. Een goede start van de dag begint met een goede voorbereiding. Ook met een lekker (gezond) ontbijt dus.
Je begint in de ochtend met een ontbijt dat je voldoende energie geeft voor een goede workout. Denk hierbij aan magere kwark, een omelet of een frisse salade. Deze voedingsstoffen zullen je net dat extra beetje energie geven die je nodig hebt tijdens je fitnessoefeningen. Ook voorkomt het dat je honger hebt tijdens de training. Dus; trek je juiste fitnessoutfit aan, ontbijt vervolgens en begin fris en energiek aan je workout in de sportschool.

Minder koolhydraten

Door een vermindering van je koolhydraat inname zal wellicht sneller afvallen. Veel koolhydraten tegelijk kunnen vaak niet goed verbrand worden wat zorgt voor een ‘opslag’ van koolhydraten. Dit energiereserve kan, wanneer er niet tot weinig wordt gesport, leiden tot een toename van vet. De koolhydraten die niet verteerd worden zullen namelijk omgezet worden in vetten. Koolydraten zijn voornamelijk te vinden in; brood, rijst en pasta’s. Vermijd deze voedingsmiddelen dus in enige regelmaat óf combineer het met gezonde voedingsstoffen die vol zitten met eiwitten. Wellicht kun jij dan binnenkort opzoek naar een nieuw fitnessoutfit. Die fitnesslegging en tanktop van nu worden namelijk al snel te groot.